Direktlänk till inlägg 14 juli 2019

Amning !

Av Emma Nilsson - 14 juli 2019 22:19

Amning är bland det vackraste som finns, att inte låta barnet amma var som helst är att neka barnet trygghet och kärlek. Bara de som vill se barnet lida har problem med amning på offentliga platser. Det är få saker som fyller hjärtat med samma ömhet som att se en mamma amma sitt barn.

En mamma som omfamnar sitt barn är en bild av trygghet och kärlek. Känn dig inte nervös över att amma offentligt, amning är helt naturligt. Man får bröst av en anledning, att mata sina bebisar.En kvinnas bröst ska jämställas med mäns bröst. Mäns bröst visas jämt och ständigt utan att något spädbarn bli mättade för de.

Jag kommer fortsätta amma offentligt, jag tänker inte gömma mig. Ett hungrigt barn vill ha mat just när det är hungrigt, inte senare. Alla har sett bröst för det är en naturlig sak. En klapp på axeln till alla er som vågar amma offentligt. Trots en dels syn på det hela. Stå på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Nilsson - 14 juli 2019 22:36


En dag när mina syskon var inne hos grannen så var jag ensam kvar med pappa. Jag var på mitt rum när han ropade på mig att jag skulle komma ner. När jag kommer ner sa han att jag skulle lägga mig på hans säng. Jag frågade honom varför han sa "gör det...

Av Emma Nilsson - 14 juli 2019 21:41


"De där kläderna kan du inte gå i, någon kan ju se dig." Det var det första jag hörde när jag steg upp på morgonen. Jag visste att dagen skulle bli som alla andra dagar. Jag var helt bortkopplad från omvärlden och jag träffade knappt några vänner. Da...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards